fbpx

Huidverzorging in de winter

Nutricosmetics = voedingssupplementen voor de huid, kunnen wij eigenlijk nog wel zonder?
30 oktober 2016
Wat een gezicht kan vertellen?
2 januari 2017
Show all

Huidverzorging in de winter

huid in de winter

 

 

De winter staat weer voor de deur. We hebben de eerste nachtvorst alweer achter de rug en het begint steeds kouder te worden.
Je huid heeft veel te verduren in de winter.

media_xl_3150126Wat is er anders in de winter?
In de winter gaat je huid zich anders gedragen, als gevolg van de kou en de drogere lucht.
Doordat de luchtvochtigheid, zowel binnen als buiten, veel lager is dan in de zomerperiode, droogt je huid veel sneller uit. En een droge huid is kwetsbaar en voelt niet lekker aan. De huid begint te trekken en krijgt ook een wat andere kleur.

Ook de stofwisseling in de huid verandert op het moment dat de winter arriveert.
Aan de ene kant wordt dit veroorzaakt door een gebrek aan vetten in de huid door de droge lucht, en aan de andere kant omdat de talgklieren minder actief zijn bij lagere temperaturen.

Ook van binnenuit krijgt de huid minder voeding omdat door de winterkou de bloedvaten samentrekken.
Allemaal zaken die een extra belasting voor de huid zijn, en zeker speciale aandacht vragen.

Want je huid is niet zomaar een velletje, maar het grootste orgaan wat we hebben!

De verzorging van je huid in de winter:

  •  De huid moet in de winter van extra vetten worden voorzien. De droge huid is minder vet, en minder vet betekent minder bescherming. Naast de normale verzorging van de huid van binnenuit, is het dus verstandig om een huidolie te gebruiken. Gezichtsoliën kunnen de huid herstellen en celvernieuwing bevorderen. Als je ze met masserende bewegingen aanbrengt op een vochtige huid zorgen ze voor een betere microcirculatie en een betere opname. 
Een andere alternatief is een serum.
  •  Vermijd zo veel mogelijk warme baden of een hele warme douche.
    Warm water droogt de huid enorm uit. Daarnaast onttrekt het warme water nog meer vetten aan de huid.
  • Gebruik geen zeephoudende producten. Huid heeft een bepaalde zuurgraad die constant dient te blijven. Zeep ontregelt die zuurgraad en haalt de natuurlijke vetten van je huid.
  • Vermijd verzorgingsproducten waar Vaseline of Paraffinum Liquidum in zit. Deze stoffen lossen je natuurlijke huidvetlaag op en onttrekken tot overmaat van ramp ook nog eens vocht aan je huid.
  • Zorg voor de goede doorbloeding en de optimale stofwisseling door te blijven bewegen. Minimaal een half uur beweging per dag is noodzakelijk.
    Ook een wisselbad, dus afwisselend koud en warm water, is prima voor de doorbloeding. 
Combineer dit met een aangenaam uitje naar de sauna. Een perfecte manier om de doorbloeding van je huid te maximaliseren.
    Met een goed doorbloede huid ben je in staat om alle belangrijke voedingsstoffen zoals mineralen, vitaminen en aminozuren op een snelle manier te transporteren en op te nemen in de verschillende huidlagen. 
  • Drink water! Minimaal 2 liter water per dag zorgt er voor dat je lichaam en vooral je huid goed gehydrateerd blijft. De huid blijft daardoor elastischer en deafvalstoffen worden beter afgevoerd uit je lichaam.

Omdat huid een levend orgaan is heeft die de juiste voedingsstoffen nodig om optimaal te kunnen functioneren. De voedingsstoffen kunnen uit de voeding gehaald worden en aangevuld  worden door de Nutricosmetics (voedingssupplementen voor de huid).

voeding voor de huid
Welke voeding kun je eten ter voorkoming van een droge huid:

1. Groenten: kool, verse rauwe gember, wortel, appel, selderie, komkommer, rode biet, artisjok, knolselderij, bleekselderij en radijs. Deze groenten bevatten veel vocht.
2. Vette vis als zalm, haring, ansjovis, tonijn en sardientjes bevatten essentiële oliën en zijn ontstekingsremend. 
Een droge huid wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door een gebrek aan omega-3 vetzuren. Deze gezonde vetten vormen een beschermend laagje op de huid om vochtverlies tegen te gaan, en maken tegelijkertijd de huid zacht en soepel. Zo beschermen deze vetten onze cellen tegen schadelijke stoffen en helpen ze bij het aan- en afvoeren van voedingsstoffen.

3. Tarwekiemolie en avocado’s bevatten veel vitamine E. Vit.E is een anti-oxidant en beschermt de huid tegen schadelijke, vrije radicalen.
4. Ontstekingsremmende oliën die helpen bij de genezing van extreem droge huid zijn ongeraffineerde biologische omega 6 oliën uit noten en zaden. Ongeraffineerde olijfolie, sesam en walnoot oliën zijn goed om te gebruiken in salade dressings.
5. Zeevruchten bron van zink en proteïnen voor een stralende en soepele huid.

 


laviesage

Het nemen van Nutricosmetics (supplementen voor de huid) is een eenvoudige en effectieve manier om je dagelijkse inname van belangrijke voedingsstoffen en vitaminen te verhogen, waardoor je een gezonde en gehydrateerde huid krijgt.

 

 

 

Notice: compact(): Undefined variable: limits in D:\www\schoonheidssalon6.nl\www\wp-includes\class-wp-comment-query.php on line 853 Notice: compact(): Undefined variable: groupby in D:\www\schoonheidssalon6.nl\www\wp-includes\class-wp-comment-query.php on line 853

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *